سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: با ایجاد خانه‌موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، می‌توان از آنان به عنوان مقاصد گردشگری مقاومت بهره برد و این مفاهیم را برای بازدیدکنندگان تبیین و بازگو کرد.

حسین باغگلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری مشهد در پنجمین نشست گردشگری مقاومت اظهارداشت: یکی از ضرورت های لازم برای توسعه گردشگری مقاومت، مدل برخورد با گردشگرانی است که وارد کشور می‌شوند. اگر گردشگری مقاومت را شاخه‌ای از حوزه فرهنگی بپذیریم، با فلسفه و هدف دیپلماسی فرهنگی که آشناسازی دیگران با حوزه های مختلف و تمدن های بازمانده است بیشتر آشنا می‌شویم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:ابزارهای ما برای انتقال به دیگران، منوط به روایت است؛ آن چیزی که الان نیاز گردشگری مقاومت بوده، روایت هویت های ما است و باید به آن توجه کنیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از دلایل ایران هراسی، نگرانی از ارتباط ملل دنیا با جمهوری اسلامی است. نگرانی جریان‌های معاند بیشتر در حوزه فرهنگی است.

پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در مجموعه فرهنگی ولایت شهر مشهد، با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیران سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کشور و تعدادی از مسئولان استان خراسان رضوی برگزار شد.

آیین رونمایی از کتاب «نشانی نشانه‌ها» تألیف محمد خامه‌یار با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در تالار فرهنگ و هنر استان قم با حضور یادگاران دفاع مقدس و قشرهای گوناگون مردم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد در گفتگویی اظهار داشت: گستردگی و نفوذ روزافزون رسانه‏ های جمعی یکی از دستاوردهای فرهنگی و ارتباطی در عصر حاضر است که امروزه اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم با ابراز رضایت از ایجاد خانه موزه شهیدان زین الدین، گفت: اهتمام شورای اسلامی شهر قم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهداست و ما مفتخریم که بگوییم شهید زین الدین افتخار شهر قم است.

رئیس شورای اسلامی استان قم، با تمجید از اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قم و همچنین ایجاد خانه موزه شهیدان زین الدین، گفت: خانه موزه شهیدان زین الدین، به پاتوق فرهنگی نوجوانان قم تبدیل شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، با بیان این که در دوسال گذشته بیش از 17هزار نفر از خانه موزه شهیدان زین الدین بازدید کردند، گفت: مسئولان فرهنگی شهرداری های سراسر کشور در حاشیه همایش اخیرشان در قم، اعلام کردند که می توان از اقدام شهرداری قم برای ایجاد خانه موزه شهیدان زین الدین، الگوبرداری کرد و خانه موزه شهدای شاخص شهرها را ساخت.